donderdag 13 juli 2006

Weekend Nederland...

Zaterdag vlieg ik naar Nederland om wat zaken af te handelen met de UWV. Tim, Rita en Bram gebruiken intussen ons huis in Beekbergen als uitvalsbasis voor hun bezoekjes aan familie en vrienden, dus ik logeer in ons eigen huis. Beetje vreemd wel en ook Bram weet niet helemaal hoe hij dat moet plaatsen, maar ik slaap in elk geval in mijn eigen bed, dus da's wel vertrouwd.

Zondag zijn Tim, Rita en Bram de hort op, dus heb ik rustig de gelegenheid om de spullen voor de rechtszaak nog even door te kijken. Ook lukt het me om de trolley vol te stouwen met dingen die we eigenlijk bedacht hadden nog door de verhuizer naar Noorwegen te laten vervoeren. De acrylaatkitten moeten op het laatste moment toch maar in mijn handbagage, anders heb ik overgewicht voor de ruimbagage! Ik sjouw me een breuk, maar het is een stuk voordeliger dan in Noorwegen, dus vooruit maar.

Maandag is de rechtszaak zo gepiept. Na een half uur staan we al weer met een goed gevoel buiten! Nu maar afwachten hoe zich dat vertaalt in een uitspraak en eventuele consequenties, dat duurt wel weer een paar weken en loopt verder allemaal via de advocaat. Wel zo rustig.

Dinsdag vlieg ik weer terug naar Noorwegen. Net als de vorige keer verloopt de reis niet zonder horten of stoten: vanaf Schiphol hebben we door een technisch probleem aan het vliegtuig zo veel vertraging dat ik mijn aansluiting naar Oslo mis. Voordat ik de miep bij de transferbalie zo ver heb dat ze vlak voor haar dienst er op zit nog even gewoon haar werk doet, is de laatste plaats aan boord van een alternatief vliegtuig naar Oslo vergeven aan een andere passagier. Gelukkig zijn ze in Denemarken een stuk behulpzamer en lukt het uiteindelijk toch nog om (met vijf uur vertraging) thuis te komen.

Johan heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten: de voorgevel staat in de grondverf en hij plaatst in zijn eentje gewoon even een nieuwe deur en nieuw kozijn in de slaapkamer! En als het nou allemaal in één keer zou passen, maar dàt is bepaald niet het geval. Er moet van alles en nog wat aangepast worden om te zorgen dat de nieuwe deur (die smaller en hoger is dan de oude!) netjes op zijn plaats te krijgen.

Geen opmerkingen: