woensdag 6 juni 2007

Bezoek uit Nederland

Op 5 juni komt ons eerste bezoek van dit jaar: Dien! Zus van Johan en met haar bijna 75 jaar heel kwiek en reislustig. Het huis is gewassen, zoals de Noren dat noemen en het gras gemaaid, dus we zijn er helemaal klaar voor! We hebben een mooie reis voor haar geboekt, met op Oslo ruimschoots de tijd om over te stappen (vier uur, maar daar zit ze niet mee!) en om 17.00 uur staan wij klaar op het vliegveld van Sandane om haar af te halen.
We denken het vliegtuig aan te kunnen zien komen, maar dat blijkt een verkeerde inschatting, want om een paar minuten over vijf komt er een vliegtuig uit tegenovergestelde richting. Dat kan hem bijna niet zijn, maar voor de zekerheid stellen we ons met camera's en al toch maar op bij het hek om dit historische feit vast te kunnen leggen.
De ene na de andere passagier stapt uit, maar geen Dien. Dan was het toch niet haar vliegtuig zeker? Maar het bestaat niet dat hier over vijf minuten nòg en vliegtuigbus landt, dus het mòet Dien wel zijn...
Na vijf minuten nog geen Dien en de vertrekkende passagiers zijn intussen al ingestapt. Dan blijkt dat haar bagage wèl aangekomen is. Dus gaan een grondsteward en -stewardess nog maar eens met de passagierlijst naar het vliegtuig en ja hoor, ze blijkt er toch in te zitten! We maken een leuke foto als ze net uit het vliegtuig stapt, maar met een digitale camera is één druk op de knop genoeg om alle foto's van die dag te wissen!!!!

Gelukkig is ze niet onze eerste gast die komt vliegen, dus kunnen we in elk geval een plaatje van een soortgelijke bus-met-vleugels laten zien, al is het bij haar aankomst wel veel zonniger en 23°C!

De volgende dag zijn we een beetje gebonden doordat we moeten wachten op een telefoontje van de ANWB of de garage, maar het is heerlijk weer en we vermaken ons best in de tuin met een puzzelboekje of iets anders. Het is zó warm dat we met de schaduw meedraaien, maar ook dat kan in onze heerlijke tuin, dus alleen maar genieten.

Dan komt er ineens een Nederlandse auto het pad op rijden. We hebben ons toch niet vergist in de datum met de mensen die we in augustus pas verwachten? Maar nee hoor, het zijn mensen die wèl al informatie opgevraagd hadden, maar dit jaar een andere reis geboekt hebben en nu wel heel dicht in de buurt zijn, dus graag een kijkje wilden nemen. We zitten net aan de koffie, dus doen ze een bakkie mee en na een uitgebreide 'sight-and-house-seeing' vertrekken ze weer. Misschien zien we ze volgend jaar weer terug...

's Middags maken we een tochtje naar de Eidsfossen. Doordat het pas betrekkelijk laat mooi weer geworden is hier, ligt er nog erg veel sneeuw. Met de hoge temperaturen van de laatste weken wil de sneeuw wel smelten, waardoor de Eidsfossen uitbundiger water storten dan ooit! Ook dat levert weer mooie plaatjes op die je met één druk op de knop....

Maar ook dààrvan hebben we nog wel een foto van een eerder bezoekje, dus krijgen jullie toch een beetje een indruk van waar we het dan over hebben!

Frieda Oxenham zei

Wat leuk, Corry and Johan, dat ik nu al kan zien hoe het gaat met ma's vakantie in Noorwegen. Het klinkt alsof het al begonnen is met een aventuur! Het weer by jullie is net zo als hier, hopen dat het zo blijft. Ik voeg jullie blog address toe aan die van mij, zo blijven we op de hoogte!! Hoop dat jullie samen een heel fijne tijd zullen hebben, en veel liefs van mij!