vrijdag 15 juni 2007

En na regen komt weer zonneschijn!

Gelukkig herstelt Noorwegen zich weer snel, kunnen we donderdag alweer van wat zonniger weer genieten en is het vrijdag weer uitgesproken stralend weer! De madeliefjes die Johan uit de Pyreneën heeft meegenomen en dagen achtereen liefdevol heeft verzord, hebben het eerste maaien overleefd en staan nu gezellig met zijn vieren in de tuin. Dankzij Dien weet Johan precies waar hij bij de volgende maaibeurt omheen moet maaien, zodat ie niet weer in stress hoeft of ze het wel of niet overleefd hebben!

Omdat het weer zulk lekker weer is, gaan we natuurlijk weer naar buiten. Johan gaat verder met het schilderen van de voorpui boven het raam. Heerlijk dat ie nog zo'n end verder komt met de nieuwe ladders! Scheelt weer als we "straks" een steiger moeten laten bouwen voor het bovenste stuk!

En ik doe van alles en nog wat: terwijl de was lekker in het zonnetje hangt, ga ik verder met de derde quilt voor de logeerkamer. Helaas heb ik geen donkerblauw quiltgaren bij me om die helemaal door te quilten, maar door de knoopjes blijft de boel voorlopig wel op zijn plaats! Tegen de tijd dat we naar Førde gaan, vinden we vast wel een winkel waar ik aan quiltgaren kan komen!

En voor de afwisseling bemoei ik me ook nog even met het onkruid op de helling. Het gedeelte voor het huis is intussen aardig gefatsoeneerd, zodat we volop kunnen genieten van de paarse ooievaar, witte margrieten en roze en paarse lupine, maar ook het gedeelte rond de appelbomen moet van lieverlee maar eens aangepakt worden.
Rond het paadje was het zo'n wirwar dat het pad niet meer te zien was en als we bij het appelen plukken niet onze benen willen breken over het onkruid, zullen we daar ook zelf iets aan 'moeten' doen.

Al met al weer een welbestede dag om met veel voldoening op terug te kijken. En zo'n dag af kunnen sluiten met een heerlijk stuk gebakken zalmlende, gebakken aardappeltjes en worteltjes is natuurlijk helemaal top!

Geen opmerkingen: