woensdag 1 augustus 2007

Johan blijft verbazen...

Dinsdag voelt Johan zich al weer zo'n stuk beter dat ie het dak weer op gaat! Nog niet te lang en wel op tijd een fruithapje, maar het bevalt hem prima. Ik brei intussen de tweede sok, een stuk beter dan de eerste. Ik heb echter niet genoeg wol om voor de eerste een hele nieuwe te breien en uithalen kan met deze losgeweven wol niet, dus zet ik de schaar in de foute delen en brei er vervolgens stukjes tussen. Op chirurgische wijze hecht ik vervolgens al breiend de delen weer aan elkaar zodat ik even later twee bedsokken heb. Dat de boorden verschillend zijn is alleen maar handig: dan weet ik dat de ene aan mijn ene voet moet en de andere aan mijn andere voet...

Intussen gaat het met mijn groene vingers niet altijd helemaal goed. Ik geloof dat ik intussen vier pogingen heb gedaan, de laatste zelfs volledig onder supervisie van Johan, maar de stokrozen willen het niet doen!

Daar staat tegenover dat de akelei- en stiefmoederstekkies het voortreffelijk doen, dat de roze en gele bodembedekkers al helemaal een definitieve plek in de rotstuin hebben gekregen en dat we zelfs goede hoop hebben dat de middelste kerstboom toch nog aanslaat. De top hing de dag na de verplaatsing helemaal slap, recht naar beneden, maar daar is nu duidelijk zichtbaar verbetering in aan het komen!

Geen opmerkingen: